WACHTTIJDEN
Op dit moment is de wachttijd tot intake 2 - 4 weken.
Er is geen wachttijd tussen intake en behandeling.
WERKWIJZE
Aanmelding
Je kunt je aanmelden via het contactformulier op de website. Vervolgens neem ik telefonisch contact met je op om kort de
reden van aanmelding te bespreken en je alvast wat meer uitleg te geven over mijn werkwijze. Daarna stuur ik via
beveiligde e-mail (Zorgmail) een aanmeldformulier naar je toe. Dit ontvang ik graag retour. Ook de verwijsbrief heb ik
nodig om de aanmelding in behandeling te kunnen nemen.
Let op: je dient jezelf aan te melden en er zorg voor te dragen dat de juiste gegevens bij InnerZorg terecht komen; dit kan niet via de verwijzer, zoals de huisarts.
Ben je benieuwd of behandeling
bij InnerZorg passend is? Neem gerust contact op.
Intake
Na de aanmelding volgt een intakegesprek. Een intakegesprek duurt 75-90 minuten. Waarschijnlijk kan ik aan het einde van het gesprek al meer vertellen over het vervolg. Als de behandeling start, hebben de behandelsessies meestal een duur van 45 minuten. EMDR sessies zijn hierop een uitzondering, want deze duren meestal langer. Soms blijkt na een intakegesprek dat een behandeling bij InnerZorg niet passend is. In dat geval doe ik mijn best om je met een goed advies terug te verwijzen naar de huisarts.
Graag ontvang ik voorafgaand aan het intakegesprek de volgende gegevens:
- Verwijsbrief van de huisarts of een andere medisch specialist
- Het aanmeldformulier
Bij de eerste afspraak gelieve het volgende mee te nemen:
- Een geldig legitimatiebewijs (rijbewijs, ID-kaart of paspoort)
Annulering afspraak
Afspraken dienen 24 uur van tevoren worden afgezegd. Dit mag telefonisch of per mail. Indien de afspraak te laat wordt afgezegd zal de afspraak in rekening worden gebracht. De kosten voor een No Show bedragen 55 euro. Dit bedrag kan niet worden gedeclareerd bij de zorgverzekeraar.
Bereikbaarheid
Mijn werkdagen zijn dinsdag, woensdag en vrijdag. Op deze dagen ben ik bereikbaar voor vragen en overleg. Via het contactformulier kan je een bericht achterlaten en dan neem ik zo spoedig mogelijk contact op.
Crisis
In crisissituaties is het belangrijk om contact op te nemen met de huisarts (tijdens kantoortijden) of de huisartsenpost (buiten kantoortijden). Zij kunnen eventueel doorverwijzen naar de crisisdienst. Op werkdagen is het tevens mogelijk om rechtstreeks contact met mij te zoeken. Als dat echter niet (snel genoeg) lukt, neem dan ook contact op met de huisarts.
Telefoonnummer huisartsenpost Nijmegen en Boxmeer: 024-3523579